18 katekumen dibaptis di Good Shepherd Menggatal

Meskipun terlewat daripada jadual asal akibat daripada virus pandemik Covid-19 yang melanda seluruh negara, kini para calon baptis seramai 18 orang akhirnya menerima Sakramen Pembaptisan dalam Misa Kudus yang disempurnakan oleh Fr Mitchelly Kiun di Gereja Good Shepherd pada 20 Sept 2020.

Oct 02, 2020

MANGGATAL:  Meskipun terlewat daripada jadual asal akibat daripada virus pandemik Covid-19 yang melanda seluruh negara, kini para calon baptis seramai 18 orang akhirnya menerima Sakramen Pembaptisan dalam Misa Kudus yang disempurnakan oleh Fr Mitchelly Kiun di Gereja Good Shepherd pada 20 Sept 2020.

Fr Mitchelly dalam homilinya mengingatkan kepada para baptisan baru untuk terus berkembang dalam kekudusan dan  berkontribusi kepada pertumbuhan Gereja dalam pelayanan.

Antara yang dibaptis pada tahun ini ialah seorang ibu berserta dua orang anak, seorang bapa berserta tiga orang anaknya, pasangan adik beradik dan seorang dari denominasi lain (Basel). 

Baptisan baru ini juga telah menerima Komuni Pertama pada 27 Sept dan Sakramen Penguatan yang dijadualkan pada 4 Okt 2020. — CS

Total Comments:0

Name
Email
Comments