Audio Kupi Rohani sambut ulang tahun kedua

Audio Kupi Rohani sambut ulang tahun kedua

Oct 19, 2018

KENINGAU: Mula beroperasi sejak dua tahun lalu, Audio Kupi Rohani kini telah menyambut ulang tahunnya yang kedua. Misa Kudus sempena Ulang Tahun Kupi Rohani Ke Dua telah diadakan pada 5 Oktober 2018 di Pusat Ziarah Kudus Nulu Sosopon (PZKKNS).

Misa yang dipimpin oleh Uskup Cornelius Piong dan dibantu oleh Fr. Rudolf yang merupakan pengasas Audio Kupi Rohani, telah dihadiri oleh penyampai dan pendengar Kupi Rohani sekitar Keuskupan Keningau dan Keuskupan Agung Kota Kinabalu.

“Tuhan yang kita kenal adalah Tuhan yang berkomunikasi. Tuhan punya banyak cara untuk berhubung dengan umat-Nya iaitu melalui para nabi dan Putera-Nya sendiri. Tuhan ingin umat- Nya mendengar terutama sekali firman- Nya yang menyelamatkan,” ujar Uskup.

Uskup Cornelius berpesan agar menjadikan Firman Tuhan sebagai pedoman hidup masing-masing dan berbuah melalui firman-Nya. Dengan adanya Kupi Rohani, suara dan pesan Tuhan setiap hari dapat didengari malah membuahkan hasil yang baik kepada penyampai dan juga pendengar.

Dalam pada itu, Bapa Uskup juga berharap agar umat bijak menggunakan saluran media massa dengan baik misalnya menyebarkan maklumat penginjilan audio kupi rohani untuk didengari oleh semua umat walau di mana berada.

Semoga Audio Kupi Rohani ini dapat diteruskan sesuai dengan Misi Pastoral “Berjalan bersama dalam Kesetiaan, Kesatuan dan Kekudusan Yesus Kristus”, demikian kata Bapa Uskup Cornelius.

Fr. Rudolf menyatakan kegembiraan dan kesyukurannya kerana dengan adanya audio Kupi Rohani ini, mampu menjangkau umat di seluruh Keuskupan terutamanya di kawasan stasi luar yang jarang dilawati paderi.

Katanya, selama dua tahun ini, audio Kupi Rohani telah berkembang dan sering ditambahbaik. Aplikasi yang boleh dimuat turun di Playstore bagi pengguna telefon pintar memudahkan pengguna untuk mendapat bacaan Injil harian dan renungan yang disampaikan oleh Bapa Uskup, para paderi, religius dan katekis.

Total Comments:0

Name
Email
Comments