Hari Guru Keuskupan Agung KK di St Peter Kudat

Dua puluh dua orang guru bersara telah diberi penghormatan semasa Hari Guru Keuskupan Agung yang diadakan di Dewan Memorial De Wit pada 30 Jun lalu.

Jul 13, 2018

KUDAT: Dua puluh dua orang guru bersara telah diberi penghormatan semasa Hari Guru Keuskupan Agung yang diadakan di Dewan Memorial De Wit pada 30 Jun lalu.

Para penerima anugerah kehormat itu adalah para guru bersara dari Kota Marudu (9) dan Kudat (13). Mereka diberikan sijik penghargaan dan cendera kenangan oleh Uskup Agung John Wong.

Sebelum itu, Misa Kudus yang dipimpin oleh Uskup Agung John diadakan di Gereja St Peter. Prelatus itu dibantu oleh Father Julius Sading, pembimbing rohani Komisi Pendidikan Keuskupan Agung, Diakon Russel Lawrine dan Diakon Gilbert Marcus.

Dalam ucapannya di dewan, Uskup Agung John mengingatkan hadirin agar tidak melihat pekerjaan mereka sekadar sebuah profesion sebaliknya ia adalah misi yang diutus oleh Kristus untuk membina nilai-nilai baik manusia misalnya, kejujuran, keadilan, kebenaran, keharmonian, kesabaran dan sebagainya.

Dengan cara ini, menurut Bapa Uskup Agung, mereka yang bukan seiman juga dapat diinjili.

Selepas berucap, Uskup Agung John kemudiannya merasmikan perayaan itu dengan menandatangai sebuah plak peringatan.

Blessed Sacrament Labuan diumumkan sebagai tuan rumah Hari Guru Keuskupan Agung pada tahun hadapan.

Total Comments:0

Name
Email
Comments