Paus Fransiskus pimpin doa Rosario serentak di seluruh dunia

“Bertekun dan sehati dalam doa, bersama-sama Maria (Kis 1:14).” Dengan tema ini Sri Paus Fransiskus memimpin doa Rosari, 30 Mei 2020, bersama Tempat-Tempat Ziarah Maria di dunia yang terganggu akibat darurat kesihatan.

May 30, 2020

TAKHTA SUCI: “Bertekun dan sehati dalam doa, bersama-sama Maria (Kis 1:14).” Dengan tema ini Sri Paus Fransiskus memimpin doa Rosari, 30 Mei 2020, bersama Tempat-Tempat Ziarah Maria di dunia yang terganggu akibat darurat kesihatan.

Sri Paus sekali lagi dekat dengan umat beriman melalui aktiviti doa. Doa itu disiarkan langsung ke dunia dari Gua Lourdes,  Taman Vatikan jam 5.30 petang waktu Roma.

Dewan Kepausan untuk Peningkatan Evangelisasi Baru yang mempromosikan program ini, telah memberikan puluhan rosari kepada keluarga dan individu yang mewakili kawasan paling terkesan akibat pandemik virus corona, termasuk para doktor dan petugas kesihatan, pesakit dan orang orang yang menderita pada masa sukar ini.

Bapa Suci Fransiskus  menempatkan duka semua umat manusia di kaki Bonda syurgawi, dan yakin Bonda Tuhan akan membantu. Tempat-tempat suci terbesar di lima benua bergabung secara online iaitu Lourdes, Fatima, Lujan, Milagro, Guadalupe, San Giovanni otondo dan Pompeii. --ucanews.com

Total Comments:0

Name
Email
Comments