Wakil Sri Paus sertai Perayaan UTK-21!

Wakil Sri Paus di Malaysia, Uskup Agung Joseph Marino akan mengunjungi Keuskupan Keningau sempena Perayaan Ulang tahun Keuskupan Keningau ke-21 pada Mei 3 ini.

Apr 25, 2014

KENINGAU (Herald Malaysia): Wakil Sri Paus di Malaysia, Uskup Agung Joseph Marino akan mengunjungi Keuskupan Keningau sempena Perayaan Ulang tahun Keuskupan Keningau ke-21 pada Mei 3 ini.

Uskup Agung Marino akan berada di Keuskupan keningau pada Mei 2-3. Beliau akan bertemu dengan Tim Pastoral Keuskupan di Rumah Retret Keuskupan Keningau, Tatal.

Pada petang Mei 2, Uskup Agung Marino akan memimpin dan menyampaikan khutbah bertema keluarga, di Katedral St Francis Xavier, jam 5.30 petang.

Selepas itu, prelatus itu akan diraikan dalam jamuan makan malam dengan umat beriman di Dewan Solidariti, Dataran Keuskupan.

Pada keesokan harinya, Mei 3, Duta Vatikan itu akan menghadiri Perayaan Ulang tahun Keuskupan Keningau ke-21 di Paroki St Theresa, Tambunan. Misa Kudus akan dipimpin oleh Uskup Cornelius Piong manakala Nuncio akan menyampaikan Ekshortasi Pastoralnya selepas Misa Kudus.

Total Comments:0

Name
Email
Comments