KPI Katedral Sacred Heart sumbang makanan percuma tiga hari untuk barisan hadapan

Syabas kepada Komiti Pembangunan Insan Paroki Katedral Sacred Heart telah menyumbang makanan panas selama tiga hari buat para barisan hadapan bermula 2 Nov hingga 4 Nov lalu. Mereka telah menyumbang sebanyak 1,200 bungkusan makanan.

Nov 14, 2020

KARAMUNSING: Syabas kepada Komiti Pembangunan Insan Paroki Katedral Sacred Heart telah menyumbang makanan panas selama tiga hari buat para barisan hadapan bermula 2 Nov hingga 4 Nov lalu. Mereka telah menyumbang sebanyak 1,200 bungkusan makanan.

Komiti Paroki itu mendapat tahu ada khidmat katering di kawasan berdekatan yang menyediakan makanan untuk barisan hadapan lalu memutuskan untuk menyumbang  pek makanan bagi para kakitangan tersebut sebagai tanda sokongan, doa dan penghargaan bagi mereka.

Melalui upaya paderi paroki Katedral Sacred Heart, Father Paul Lo, komiti tersebut menghubungi pusat amal makanan, Rebecca Chin, seorang umat tempatan yang berusaha memberikan sesuatu kepada para barisan hadapan yang merisikokan nyawa mereka demi membantu para pesakit Covid-19.

Rebecca bekerjasama dengan dua  orang rakannya, pasangan suami isteri Kathie dan Shone Majimbun yang berniaga sebuah kedai makanan 'Shoney's.

Mereka mula menghantar makanan percuma untuk para barisan hadapan yang kepenatan dan berjuang setiap hari merawat para pesakit covid-19.

Setiap hari, tiga orang Samaria yang baik hati itu menyediakan 400 bungkusan makanan sehari untuk dihantar ke Hospital Queen Eliza beth1.

Sejak beroperasi pada 20 Oktober lalu, mereka telah menyediakan 6,400 bungkusan makanan.

Pembantu paderi, Fr Saimon Wilian telah menyerahkan cek bernilai  RM6,000 sebagai sumbangan kepada pemilik Shoney's, Shone dan Kathie di Rektori Sacred Heart pada 2 Nov yang disaksikan oleh Sr Anita James FSIC. ––CS

Total Comments:0

Name
Email
Comments