Empat paroki baru tanpa residen paderi paroki di Keuskupan Agung KK

Canselor Keuskupan Agung Kota Kinabalu, Fr Wilfred Atin, mengumumkan empat Gereja diangkat menjadi paroki tanpa residen paderi paroki di Keuskupan Agung Kota Kinabalu, dalam surat pastoral bertarikh Februari 2, 2023.

Feb 17, 2023


KOTA KINABALU: Canselor Keuskupan Agung Kota Kinabalu, Fr Wilfred Atin, mengumumkan empat Gereja diangkat menjadi paroki tanpa residen paderi paroki di Keuskupan Agung Kota Kinabalu, dalam surat pastoral bertarikh Februari 2, 2023.

Pengangkatan empat paroki baharu tanpa residen paderi paroki ini juga telah diumumkan oleh Uskup Agung John Wong pada Januari 18, 2023 semasa Perhimpunan Para Klerus Sabah di Rumah Retret Keuskupan Keningau, Tatal.
Empat paroki baru tanpa residen paderi paroki ialah:

1. Paroki St Augustine, Kinarut
2. Paroki St Thomas, Kepayan
3. Paroki Good Shepherd, Menggatal
4. Paroki Mary Immaculate, Bukit Padang.

Paroki baru ini di bawah jagaan Fr Wilfred Atin (Paroki St Augustine, Kinarut), Fr Ambrose Atang (Paroki St Thomas, Kepayan), Fr David Sham (Paroki Good Shepherd, Menggatal) dan Fr Paul Lo (Paroki Immaculate Conception, Bukit Padang).

Pengangkatan paroki baru tanpa paderi paroki residen ini berkuatkuasa Febuari 2, 2023 dan telah diumumkan di semua paroki di Keuskupan Agung Kota Kinabalu pada Misa Senja, Februari 4 dan Misa Hari Minggu, Februari 5, 2023.

Total Comments:0

Name
Email
Comments