Kenali Santo Anda St Narcissus

Narcissus hidup pada abad kedua dan awal abad ketiga. Usianya telah lanjut ketika ditahbis menjadi Uskup Yerusalem. Narcissus adalah seorang uskup yang sungguh luar biasa.

Oct 22, 2021

St Narcissus
~ 29 Oktober~

Narcissus hidup pada abad kedua dan awal abad ketiga. Usianya telah lanjut ketika ditahbis menjadi Uskup Yerusalem. Narcissus adalah seorang uskup yang sungguh luar biasa. dan dikagumi ramai orang kerana kebajikan serta kebaikannya.

Tiga musuh Narcissus selalu mengecam dan menyebarkan fitnah. Namun ramai orang yang telah melihat sendiri kebajikan hidup Narcissus maka mereka tidak percaya dengan fitnah keji tersebut.

Ini menyebabkan Narcissus pergi ke padang gurun untuk berdoa bersungguh-sungguh. Dan Tuhan menunjukkan bahawa fitnah terhadap dirinya adalah tidak benar. Narcissus kembali menjadi Uskup Yerusalem, meskipun semakin berusia tetapi semangat melayaninya semakin berkobar.

Narcissus memohon kepada Tuhan agar mengutus seorang uskup untuk membantunya. Tuhan kita mengirimkan kepadanya seorang kudus lain, Alexander dari Cappadocia. Dengan semangat kasih yang bernyala-nyala, mereka berdua memimpin keuskupan bersama. Narcissus berusia hingga 116 tahun lebih dan wafat pada tahun 215.

Total Comments:0

Name
Email
Comments