Nunsio Apostolik hadir Majlis Berbuka Puasa

Majlis Hukama’ Muslimin Malaysia (Muslim Council of Elders) mengadakan Majlis Berbuka Puasa Antara Agama tahunan pada Mac 20, di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur.

Apr 04, 2024


KUALA LUMPUR: Majlis Hukama’ Muslimin Malaysia (Muslim Council of Elders) mengadakan Majlis Berbuka Puasa Antara Agama tahunan pada Mac 20, di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur.

Majlis tersebut dihoskan oleh Dato’ Seri Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri, bekas Mufti Wilayah Persekutuan dan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama).

Tetamu kehormat yang hadir ialah YB Senator Dr Zulkifli Hasan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama); Uskup Agung Wojciech Za?uski, Nunsio Apostolik ke Malaysia; Uskup Agung Kuala Lumpur, Julian Leow Beng Kim serta pemimpin agama Buddha, Kristian, Hindu dan Sikh.

Dalam ucapannya , Senator Dr Zulkifli Hasan, memetik Hans Küng, Edward Said dan beberapa tokoh Islam mengenai kepentingan dialog antara agama dalam mewujudkan keamanan.

Uskup Agung Wojciech Za?uski merakamkan penghargaannya kepada Majlis Hukama’ Muslimin Malaysia atas inisiatif menganjurkan majlis berbuka puasa yang sangat bermakna ini. Tambahnya, ini jelas menggambarkan keharmonian dan perpaduan masyarakat Malaysia yang berbilang agama.

Total Comments:0

Name
Email
Comments