Paus Fransiskus buat kejutan kunjungi seorang wanita tua

Paus Fransiskus sekali lagi menunjukkan kasih sayang dan perhatian pastoralnya kepada orang-orang yang memerlukan dengan melakukan kunjungan kejutan terhadap seorang wanita warga emas yang sakit dan hanya terbaring di tempat tidur di daerah Salario, Via Alessandria, Roma, pada penghujung bulan lalu.

Aug 10, 2018

VATIKAN: Paus Fransiskus sekali lagi menunjukkan kasih sayang dan perhatian pastoralnya kepada orang-orang yang memerlukan dengan melakukan kunjungan kejutan terhadap seorang wanita warga emas yang sakit dan hanya terbaring di tempat tidur di daerah Salario, Via Alessandria, Roma, pada penghujung bulan lalu.

Sri Paus tiba dengan kenderaan Ford Focus berwarna biru untuk mengunjungi wanita yang sudah berulang kali mengundang Bapa Suci datang ke rumahnya.

Uskup Roma itu ditemani oleh beberapa polis Vatikan dan polis Itali yang menunggu di luar rumah ketika Sri Paus memasuki rumah wanita tua tersebut.

Paus Fransiskus menemui wanita itu sekitar satu jam, dan ketika pulang disambut oleh sekumpulan kecil penduduk setempat yang mengenal kenderaan berwarna biru Sri Paus.

Fransiskus juga berjabat tangan dan memeluk mereka dengan penuh kasih sayang. Prelatus itu juga meluangkan waktu sejenak untuk bermain dengan seorang kanak-kanak.

Seorang pemuda sakit yang tinggal di kawasan perumahan yang sama juga keluar dari rumahnya untuk menerima berkat dan kata-kata penghiburan daripada Bapa Suci.

Setelah menyapa semua orang yang hadir, Paus Fransiskus memberkati mereka dan kembali ke Vatikan. -- VIS

Total Comments:0

Name
Email
Comments