Tuhan sumber sukacita!

Kitab Suci mengingatkan kita bahawa kita telah diselamatkan oleh Tuhan. Dalam banyak teks alkitabiah, kita boleh meletakkan kepercayaan dan keyakinan kita kepada-Nya.

Jan 28, 2024


Kitab Suci mengingatkan kita bahawa kita telah diselamatkan oleh Tuhan. Dalam banyak teks alkitabiah, kita boleh meletakkan kepercayaan dan keyakinan kita kepada-Nya.

Walau bagaimanapun, terdapat saat-saat dalam hidup kita yang membuatkan kita berasa gelisah atau tidak senang.

Kita perlu ingat bahawa Tuhan sendiri hadir dan menjemput kita untuk percaya kepada-Nya, kerana belas kasihan-Nya adalah kekal dan selama-lamanya — dan Dia bersedia untuk membuktikannya.

Jika anda sedang melalui fasa kesengsaraan atau keraguan, kami menjemput anda untuk merenungkan petikan-petikan Kitab Suci ini yang boleh membantu anda agar tidak kehilangan harapan dan berandal sepenuhnya kepada Tuhan serta rahmat-Nya:

“Mereka akan memerangi engkau, tetapi tidak dapat mengalahkan engkau, sebab Aku menyertai engkau untuk melepaskan engkau,” (Yer 1:19)

“Sungguh, Tuhan itu keselamatanku; aku percaya dengan tidak gementar, sebab Tuhan itu kekuatanku dan mazmurku, Dia telah menjadi keselamatanku.” (Yes 12: 2)

“Dengan tenteram aku mahu membaringkan diri, lalu segera tidur, sebab hanya Engkaulah, ya Tuhan, yang membiarkan aku diam dengan aman.” (Mazmur 4:8)

“Demikianlah Tuhan adalah tempat perlindungan bagi orang yang tetindas, tempat perlindungan pada waktu kesusahan. Orang-orang yang mengenal nama-Mu menaruh percaya kepada-Mu, kerana Engkau tidak pernah meninggalkan orang yang mencari Engkau, ya Tuhan .” (Mazmur 9:9-10)

“Aku selalu menempatkan Tuhan di hadapanku. Kerana Dia ada di sebelah kananku, aku takkan goyah.” (Mazmur 16:8)

“Yesus Kristus tetap sama, baik kelmarin mahupun hari ini dan sampai selama-lamanya. (Ibrani 13:8)

“Dan inilah keberanian percaya kita kepada-Nya, iaitu bahawa Dia mengabulkan doa kita, jikalau kita meminta sesuatu kepada-Nya menurut kehendak-Nya.

Dan jikalau kita tahu, bahawa Dia mengabulkan apa sahaja yang kita minta, maka kita juga tahu, bahawa kita telah memperoleh segala sesuatu yang telah kita minta kepada-Nya.” (1 Yohanes 5:14-15)

“Sebab itu janganlah kamu khuatir akan hari esok, kerana hari esok mempunyai kesusahannya sendiri. Kesusahan sehari cukuplah untuk sehari.” (Matius 6:34)
-- sumber Aleteia

Total Comments:0

Name
Email
Comments