Umat Sto Yohanes Pembaptis diminta jadi saksi kebenaran dan kedamaian

“Berbahagialah mereka yang membawa kedamaian, inilah misi Santo Yohanes Pembaptis dan misi kita sebagai orang Kristian,” kata Fr Paul Lo, semasa merayakan Pesta Sto Yohanes Pembaptis bersama umat Kg Kopungit.

Jul 16, 2021

KOTA KINABALU: “Berbahagialah mereka yang membawa kedamaian, inilah misi Santo Yohanes Pembaptis dan misi kita sebagai orang Kristian,” kata Fr Paul Lo, semasa merayakan Pesta Sto Yohanes Pembaptis bersama umat Kg Kopungit.

Gereja Sto Yohanes Pembaptis di Kg Kopungit merupakan salah satu gereja stasi luar di bawah jagaan paroki Katedral Hati Kudus, Kota Kinabalu.

Perayaan Ekaristi itu dirayakan dalam talian dengan menggunakan “Zoom Online” pada 23 Jun, jam 7.00 malam.

Fr Paul dibantu oleh Fr Russell Lawrine dan Fr Sunny Chung.

Di dalam homilinya, Fr Paul mengingatkan umat bahawa, “kita semua juga dipanggil menjadi seperti Santo Yohanes, mempunyai cara hidup Kristian yang menarik yang mana orang lain dapat melihat dalam hidup kita dan tertarik untuk mengenali Yesus Kristus, ini juga merupakan satu cara penginjilan”.

Jelasnya lagi, “kita haruslah menegakkan saksi kebenaran dan menjadi Kristian yang berani dan jujur seperti Santo Yohanes.

Ini kerana panggilan kita juga sebagai seorang murid kepada Yesus Kristus seperti Nabi Yohanes iaitu bukan saja dengan kata-kata kita tetapi dengan cara hidup kita.”

Total Comments:0

Name
Email
Comments